Logopeda dziecięcy

z dojazdem do domu

Diagnoza mowy

Szczegółowa ocena mowy dziecka i identyfikacja specyficznych trudności.

l

Ćwiczenia

Systematyczne ćwiczenia poprawiające artykulację, płynność oraz precyzję mowy.

Terapia

Indywidualnie dopasowany plan leczenia różnorodnych zaburzeń mowy.

Na czym polega wczesna nauka czytania metodą sekwencyjno-symultaniczną?

Wczesna nauka czytania metodą sekwencyjno-symultaniczną dla dzieci to sprawdzona, neuropsychologiczna technika oparta na badaniach prof. Jagody Cieszyńskiej. Polega na równoczesnym (symultanicznym) i następującym po sobie (sekwencyjnym) rozpoznawaniu struktur językowych – od sylaby, przez wyrazy, aż po całe zdania. W odróżnieniu od tradycyjnych metod, czytanie metodą sekwencyjno-symultaniczną u dzieci w wieku przedszkolnym angażuje obie półkule mózgu, wspierając jednocześnie rozwój mowy, pamięci oraz logicznego myślenia.

Nauka rozpoczyna się od sylab otwartych, wspierana gestem, obrazem i ruchem, co pomaga dziecku lepiej przetwarzać i utrwalać informacje. Metoda ta jest szczególnie polecana dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy, ryzykiem dysleksji oraz trudnościami komunikacyjnymi. Wczesna nauka czytania z logopedą dziecięcym może być realizowana indywidualnie, także z dojazdem do domu, co sprzyja skuteczności i komfortowi pracy.

Badania wskazują, że dzieci, które rozpoczęły naukę czytania tą metodą w wieku 4–5 lat, osiągają lepsze wyniki w nauce szkolnej. Aż 80% dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, objętych taką formą nauki, wykazuje znaczną poprawę w tempie i jakości komunikacji. Metoda ta zyskuje coraz większą popularność w Polsce i jest rekomendowana przez logopedów i pedagogów specjalnych.

 

wczesna nauka czytania metodą sekwencyjno-symultaniczną